الأربعاء , أبريل 17 2024

الجهاد بالاحتقان

ماجدة سيدهم

وقصوا شعر البنية ..وكل يوم بيتوحش تيار الجهاد وبيستفحل وبتعمق وبيواجه وبيتحدى كمان وعيني عينك وكأنه واثق ان وراه ظهر جامد بيحميه وعاطيله الضوء الأخضر ..

أولا أغلب المجاهدين شباب من الجنسين ..ودول كانو قبل الجهاد شباب زي الفل . وعلشان اشدهم لفكر علماء الظلمة واجندهم في صفوف الجهاد لنصرة الله و الدين مافيش غير طريق واحد ..هو مداعبة الغرائز..

وأكيد غالبا البداية بتكون غريبة ويمكن مش مقبولة واكيد مش متاح افلام أباحية ( حرام ..! ) لكن لما نؤكد لهم أن دا هو أصل الجهاد (الحلال ) في سبيل الله ومن صميم المعتقد وكل كتب التراث بتقول كدا بشواهد ونماذج وحقائق يبقى لازم نخضع الذهن للفكر دا واللي بيوجه الغريزة الجنسية في نفس سكة الجهاد ..

و مع الوقت يتضخم الهاجس الجنسي وبيتحول الجسد كله لغريزة واحدة محتقنة وهو دا المطلوب لتنفيذ تعليمات علماء التراث العظيم … وطبيعي مافيش وسيلة للتفريغ غير النكاح إما مع مجاهدات متبرعات أو اغتصاب الصبيات بعد السبي زي الايزيديات أو ممارسة العنف والذبح للفوز بنكاح الحور …كله في أطار النكاح والاحتقان … بدليل انتشر من فترة فيديو لمجاهد يحتضر وكل المجاهدين حواليه بدل مايسعفوه راحوا يسألوه بلهفة ” شايف الحور..؟..الحور وصلوا ..؟ ” طبعا المرحوم مالحقش يفيدهم وسابهم يختبروا بنفسهم

يعني م الآخر بيجاهدو بسلاحهم الوحيد ..احتقانهم

* نشوف بقا البنات الحلوات في الكفن الأسود .واللي انتشر فيهم غل وحقد ونار من أي واحدة كاشفة شعرها..طيب ياستي هو كفنك دا مش باختيارك ..وطول النهار تغنوا بجماله وحلاوته وأنه حرية شخصية .. مالك بغيرك ..ولا الحرية الشخصية فرض ..؟

لكنه نفس الهوس بعورة الجسد ونفس الاحتقان اللي غارز في القلب واللي ضد الطبيعة ..دي خلقة ربنا ..ماكان خلقنا صلع م الأول وريحنا .. ومدام مالناش حور ولا أي امتياز لا على الأرض ولا ف الجنة زي الذكور .. يبقى الحل الوحيد علشان نهدا وناخد حقنا إننا مش حانسيب أي احدة حرة بشعرها ..وف قلب الزحمة حانجز شعر أي ديل حصان قدامنا لأنه بيفكرنا بقهرتنا وعجزنا وخيبتنا ..ماهو ماحدش أحسن من حد .. .يعني م الاخر برضه جهاد بالاحتقان ..ولأنه صعب الوصول لهم سواء كانوا منقبات أو ذكور مختفين في نقاب ..النتيجة هو سؤال ..واخرتها ..؟

للاسف احتقان الفكر والجسد بيهدد سلامة وأمن الناس في الشوارع ..

شاهد أيضاً

الكنيسة القبطية

التعليم ـ الرهبنة ـ الإدارة : محاور الأزمة ومداخل الإصلاح

كمال زاخرالإثنين 15 ابريل 2024ـــــ اشتبكت مع الملفين القبطى والكنسى، قبل نحو ثلاثة عقود، وكانت …

تعليق واحد

  1. زعفران ابن زعبوط

    شعب اذا ضرب الحذاء بة ……صرخ الحذاء بأى ذنب أضرب ….انتهى – بيت الشعر السابق يراعى فية أن الفعل ضرب والفعل أضرب مبنيان للمجهول .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.