الإثنين , مايو 18 2020

ريهام سعيد تفاجىء الجميع بتعليقها على أزمة محمد رمضان

نازك شوقى

ساندت الإعلامية ريهام سعيد، الفنان محمد رمضان، بعد لقائه فى برنامج «نشرة التاسعة» مع الإعلامي وائل الإبراشي، والذي أثارت جدلاً كبيرًا على مواقع التواصل.

نشرت ريهام سعيد صورة عبر حسابها على “إنستجرام”، وكتبت في تعليقها على الصورة “حسبي الله ونعم الوكيل” وعلقت عن أزمة رمضان :
محمد رمضان بيفكرني بنفسي من 6 سنين، لما عديت الخطوط المشروعة للنجاح، كانوا بيألفولي تهم وكل تهمتي صدقي وثقتي بنفسي ونجاحي، يا رب ينصرك يا محمد ومتقعش زيي”،

ويشار إلى أن ريهام سعيد، ساندت محمد رمضان، في وقت سابق، وعلقت على منشوره قائلةً: «ربنا يوفقك»،

وبمجرد كتابه التعليق انهالت عليها التعليقات السلبية والإيجابية في نفس الوقت على النحو التالي:
حيث قال أحد النشطاء: «ياااه مش كنتي بتقولي انا مش شايفة محمد رمضان يالهوي على النفاق».
وأضاف آخر قائلاً: «عليكي تطبيل مشفتهوش في حياتي طلعتي معاهم معاهم عليهم عليهم».
ليعلق ناشط آخر: «مش دا محمد رمضان اللي مرضاش يديكي دور فى المسرحية ومرضاش يقابلك».

ردت ريهام على منتقديها: اتقابلت أنا ومحمد بعد خلافي معاه واتكلمنا واتصافينا، وحتى لو لسه على خلاف مش معناه خالص أشترك في حملة التشويه اللي معمولة ضده، اللي أنا عانيت زيها كتير ومش من نوع اللي ما أبقى متضايقة من حد شخصيا أنتقم منه وأقوّم عليه السوشيال ميديا، ده أسلوب وضيع”.

وأشارت ريهام إلى أن رمضان توقف عن تقديم أدوار البلطجي، مضيفة “بطل يعمل كده عشان لقى شباب كتير بتقلده في كل حاجة”،

وتعليقًا على أزمة ارتدائه ملابس شفافة وظهوره عاري الصدر في حفلاته، قالت “القميص الشيفون موضة جدا في كل أنحاء العالم الفنانين بيلبسوه، عريان كلمة مبالغ فيها ومش موافقة عليها، الجزء اللي بيبان منه مطربين كتير خارج مصر بيلبسوه كده والاجزاء الباينة مش محرمة”.

وأضافت “النوع اللي بيقدمه جديد وقريب من الروك والراب، ليك تحبها وليك لأ، لكن انك تقول انه بيشجع الاسفاف مش موافقة خالص، اللي بيقول اني بطبله عشان يشغلني عشان قاعدة في البيت، بعض آراء الناس الحقودة اللي تفكيرها منحط، عمري ما طبلت لحد ومحدش بيطبل لحد وهو في مشكلة، انا الحمد لله ست لها اسمها واحترامها وعندي بدل الشغلانة اتنين وتلاتة مش لازم يكون في الإعلام”.

وعن أزمته مع الطيار أشرف أبو اليسر، علقت “بالنسبة لموضوع الطيار انا مستغربة، محمد رمضان ممثل ميعرفش قوانين الطيران المدني، وطلب يدخل ويتصور ونزل الفيديو بيبين تماما ان الطيار عارف انه بيتصور فيديو، واحد عمل غلطة في شغله ورمضان عرض يدفع راتبه لحد انتهاء القضية”.

شاهد أيضاً

مسلسل صدمات المصريين متوالي مع بيان الصحة اليومي ، تعرف أرقام بيان اليوم ..

كتبت / أمل فرج بعد ارتفاع أعداد إصابات كورونا في مصر يترقب المصريون بيان الصحة …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *