الثلاثاء , مارس 19 2024
أحمد فلوكس

أحمد فلوكس يقصف جبهة الفنانين المعزين في اليوتيوبر الراحل مصطفى حفناوي ” اتقوا الله “

متابعة / أمل فرج

أعرب الفنان أحمد فلوكس، عن استيائه الشديد من زملائه في الوسط الفني الذين نعوا اليوتيوبر الشهير مصطفى حفناوي، الذي وافته المنية صباح اليوم، متأثرًا بإصابته بجلطة في المخ، أدت إلى دخوله في غيبوبة تامة، ووضعه في العناية المركزة تحت الملاحظة، إلى أن صعدت روحه إلى بارئها.

وقال «فلوكس» بمقطع فيديو نشره على صفحته الرسمية على «فيس بوك»، قبل أن يحذفه بعدها بدقائق: «أنا معرفش مصطفى حفناوي لكن متابع قصته من 8 أيام، محدش زاره غير تامر حسني لأن تامر راجل، بقاله 7 أيام بيناشد أي حد أنه يخش مستشفى ويتعالج، مسمعناش حتى حد كتب عنه في طبق اليوم».

وتابع «فلوكس»: «دلوقتي كله كاتب الله يرحمه بما فيهم الأستاذ الفاضل هاني شاكر، اللي قال أنا معرفوش بس قلبي وجعني، لكن قلبك موجعكش يا هاني يا شاكر وهو مش لاقي مستشفى تستقبله وهو عنده جلطة في مخه».

وأضاف «فلوكس» غاضبًا: «اتقوا الله كفاية متاجرة بالبني آدمين، محدش فكر يساعده أو يزوره وقت ما كان مريض، ومحدش فكر يخليه يمثل لما كان مصطفى بيلف بين الكرافانات علشان ياخد دور فى فيلم أو مسلسل، ولا لما مات افتكرتوه».

وواصل «فلوكس» هجومه على زملائه في الوسط الفني قائلًا: «ما دام أنتم رجالة أوي كده أنا بطالب كل الفنانين أنهم يروحوا يبنوا جامع باسمه».

وأردف «فلوكس»: «يا هاني يا شاكر أنا أبويا مربيني ومش عاوز أغلط، تعرفه منين أنت عشان تنعيه».

وأتم: «يا كل النجوم.. يا كل الزفت، بتنعوه عشان تاخدوا لقطة على واحد ميت، ياريت الكورونا كانت علمتكم حاجة، طلعتوا منها جعانين أكتر».

وتوفى  اليوتيوبر المصري مصطفي حفناوي، بعد صراع تحت أجهزة التنفس في الرعاية المركزة، عقب تشخيصه بجلطة في المخ مكث على أثرها في المستشفى منذ أيام.ونعى عددد من الفنانيين ومشاهير السوشيال ميديا وفاة اليوتيوبر مصطفى حفناوي، منهم الفنان هاني شاكر والفنانة رانيا يوسف، والفنانة مي الكساب

شاهد أيضاً

كيبيك

ساسكاتشوان تشهد إضرابا شاملا للمعلمين

أمل فرج  أعلنت نقابة المعلمين في ساسكاتشوان STF عن بدء إضراب شامل على مستوى المقاطعة …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.