الأربعاء , يونيو 16 2021

الإعلامية ريهام سعيد بعد إعلان إصابتها بمرض جديد توجه نصيحتها للجمهور

أمل فرج

تحدثت الإعلامية ريهام سعيد في «لايف» جديد مع جمهورها عبر صفحتها الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، وأعلنت عن مرضها بالسكر، وتحدثت كذلك عن حلقتها الشهيرة مع «أم نور»، وقالت إنها أخطأت في كثير من الأمور من بينها أن سمحت بأن يتمكن منها مرض السكر، بسبب ضيقها في الفترة الأخيرة.

وقالت ريهام سعيد خلال فيديو «لايف» عبر «فيسبوك»، «كل حد ضايقني وحرق دمي هو اللي أدى أن يجيلي السكر، صاحية عايزة افطر لقيت انه مينفعش أكل عيش ولا فاكهة، انا جالي السكر، الدكتور قالي اخد حباية بعد كل وجبة.

وأكملت ريهام في «لايف»، «اشكروا ربنا طول الوقت انكوا بصحكتوا انا بالنسبالي انا اتهزمت اللي عايزين يزعلوني ويضايقوني نجحوا انهم يجيبولي سكر يبقى هم انتصروا، وانا بدعوا كل الناس الي عندها سكر اللي بقيت منهم، والناس المليانة اننا نخلي بالنا من صحتنا ونخس اوي اوي ومناكلش خالص انا هطلع لاي ف كل شوية اقول باكل ايه عشان عشان اشجعكم متاكلوش ونحافظ على صحتنا». 

وأكملت ريهام باكية، وهي تحمد الله على مرضها، «الحمدلله يا رب انك بتخليني اخد بالي من نفسي، ولازم كلكوا تخلوا بالكوا من نفسكوا، انا هوفر وقت كبير ليا ومش هفكر في المسؤوليات والمشاكل والقضايا والناس اللي بتتبلى عليا».

شاهد أيضاً

تقرير أونتاريو عن كورونا اليوم 16 يونيو

نشرت وزيرة الصحة بأونتاريو تقريرها اليومي عن كورونا اليوم 16 يونيو حيث كتبت كرستين إليوت وزيرة الصحة بأونتاريو على …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *