السبت , أبريل 20 2024
المهندس أحمد عاطف

العثور على جثمان مهندس مختفى يوم ولادة زوجته

نازك شوقى

عثرت قوات الإنقاذ النهري على جثمان مهندس المنصورة المختفي من أكثر من أسبوع في النيل، وقررت النيابة تشريح الجثة وصرحت بدفنها وتم تشييع الجنازة منذ قليل

وتكثف مباحث الدقهلية بإشراف اللواء إيهاب عطية، مدير المباحث، جهودها لكشف غموض الحادث بعد الاشتباه بوجود شبهة جنائية.

كان اللواء سيد سلطان، مدير مباحث الدقهلية، قد تلقى إخطاراً من العميد أحمد الجميلي، مأمور مركز طلخا،  بالعثور على جثة المهندس بجوار كوبري جامعة المنصورة، وانتقل ضباط مركز طلخا وقوات الإنقاذ النهري وتم نقل الجثة لمستشفى المنصورة العام الجديد.

كانت أسرة المهندس قد تقدمت ببلاغ باختفائه بعد خروجه من منزله يوم ولادة زوجته مع أحد أصدقائه، وتم تشكيل فريق من الأمن العام والمباحث الجنائية لكشف غموض الحادث، حيث أكدت المعاينة الأولية لفحص الجثة الاشتباه في وجود شبهة جنائية، وتم إخطار النيابة العامة التى قررت انتداب الطبيب الشرعي لتشريح الجثة وعقب تشريحها تم التصريح بالدفن وشيعت الجنازة بمسقط رأسه بقرية ميت عنتر مركز طلخا.

وكانت قد نشرت زوجته، رسالة مؤثرة، مضمونها “خرج من المنزل لسحب الأموال استعدادًا لعملية وضع زوجته”.. «احمد انت فين يا حبيبي انا ولدت وانت مش معايا ومكنتش عايزة اولد اصلا الا ما ترجع بس قالوا غلط عالبيبي ” سليم قمر بس عايز يشوفك ونفسي اشوفك وانت شايله.

وتابعت : «كالعاده تعبانه من الولاده وكان نفسي تهون عليا وتمشيني وتطمن عليا كل شويه كان نفسي انت اللي تسجل سليم وتطعمه زي كنان لكن متعوضه يا حبيبي ارجع بس ومش عايزين اي حاجه الا وجودك وسطنا».

وأضافت الزوجة : «ارجع عشان سليم ميرضعش نكد وهم وحزن من كتر عياطي وهمي يا أحمد، الكل كان معايا بس غيابك انت خلاني محسش باي أمان، مش كنا متفقين توصلني لحد العمليات انت وكنان انا وصلت العمليات لوحدي وانا منهاره».

وقالت: «ارجعلي ي احمد عشان لو حصلك حاجه هموت وراك وولادك هيتعبوا من بعدنا ارجعلي وف داهيه اي حاجه فداك ي حبيبي مهما كان تمنها ارجع لولادك اللي ملحقوش يشبعوا منك ي قلبي».

واختتمت المهندس المتغيب منذ أكثر من أسبوع : «يااااااارب يارب رجعلي جوزي سالم غانم واحميه من اي شر يارب ما تحرمني منه ولا تحرم ولاده منه يارب».


شاهد أيضاً

زيارة سرية لمحمد صلاح لمصر…وتحرك هام من حسام حسن

وصلت معلومات غير مؤكده للتوأم حسن مدرب ومدير المنتخب، عن قيام محمد صلاح كابتن منتخب …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.